Arrazoi ezberdinengatik (ekonomikoak, gerrak, jazarpen politikoak eta erlijiosoak...) gero eta nabarmenagoa da etorkinen presentzia Euskal Herrian.
Hizkuntza ereduei erreparatuz, datuok garbi asko adierazten dute ikastetxeetan matrikulatzeko garaian ikasle etorkinek eta "bertakoek" oso era ezberdinean jokatzen dutela. Ikasle etorkinak eskola jakin batzuetara eta A edo G ereduetara bideratzen jarraitzen dute, nahiz eta azken urtean joera hori zertxobait aldatu den Araban, Bizkaian, eta Gipuzkoan. Modu honetako hautaketek etorkizunean izan ditzaketen ondorio kaltegarriak begi-bistakoak dira, joera aldatu ezean ikasle hauek ez baitira euskal hiztunak izango.
Laburbilduz, ikasle etorkinen kopurua eta bilakaera ikusita, argi ikusten da erronka baten aurrean gaudela. Euskal jendartean integratzea helburu izanik, euskal jendarteari dagokio urratsak ematea, eta horretan guztion inplikazioa beharrezkoa izango dugu. Hau guztia bideratzeko bitarteko ugari izan beharko genituzke, baina administrazio ezberdinek egingo al lukete zerbait etorkinengatik, gainontzekoentzat egitera ausartzen ez badira?
2008/11/20
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario